a i já tuto frázi používám a tak moc dobře vím, že jsou to „kecy“, protože všichni máme času úplně stejně a je to jen o našich prioritách.
To znamená, že místo fráze "nemám čas" by mělo být "nejsi mou prioritou".
Je, ale pravda, že občas ani lidé nevědí co je jejich prioritou a žijí z hodiny na hodinu. Pak je to težké, ale mám zde pravidlo, které používám. Nevíš co máš např. zítra? Tak pokud nevíš, tak nemáš nic, protože pokud ano, tak bys to věděl.
No a já jako ředitel a manažer svého obchodního týmu se s tímto potkávám velmi často. Tak jak u svých klientů, tak i u kolegů. Bohužel, jak u těch co semnou jsou už nějaký ten pátek, tak i u služebně nejmladších.
Co s tím?
Tak minimálně v týmu pomáhám lidem aby zvládali time management správně a zvládali business, ale i osobní život.
A jak na to? Zde je pár typů co používám:
1. Vytvořte si plán: Začněte každý den nebo týden vytvořením seznamu úkolů a priorit. Rozdělte si čas na jednotlivé úkoly a přiřaďte si konkrétní termíny pro dokončení.
2. Prioritizujte úkoly: Určete si, které úkoly jsou nejdůležitější a zaměřte se na ně. Dejte si pozor na tendenci věnovat příliš mnoho času nedůležitým úkolům a vynechávat ty podstatné.
3. Plánujte přestávky: Je důležité si dát pravidelné přestávky, abyste udrželi svou produktivitu. Naplánujte si krátké přestávky mezi delšími úkoly a zajistěte si také čas na oběd.
4. Eliminujte rušení: Minimalizujte rušení a odvádění pozornosti, jako jsou sociální média, e-maily nebo telefonní hovory. Vytvořte si prostor pro nezbytnou koncentraci na své úkoly.
5. Delegujte úkoly: Pokud je to možné, delegujte některé úkoly nebo si najměte pomoc, abyste se mohli soustředit na důležité a prioritní úkoly.
6. Udržujte si přehled: Používejte nástroje a technologie, které vám pomohou sledovat vaše úkoly a plány. Existuje mnoho aplikací a softwaru, které vám mohou pomoci organizovat a sledovat váš čas.
7. Buďte realistický: Pamatujte si, že máte jen omezený počet hodin v den. Buďte realistický ohledně toho, kolik úkolů můžete opravdu dokončit, a neplánujte příliš mnoho na jeden den.
8. Učte se říkat "ne": Naučte se respektovat svůj čas a učte se říkat "ne" žádostem, které by vás odváděly od vašich priorit.
9. Udržujte si vyvážený životní styl: Správa času neznamená jen pracovat neustále. Je důležité si také vyhradit čas na odpočinek, zábavu, cvičení a péči o sebe.
10. Sledujte a hodnoťte svůj pokrok: Pravidelně si zkontrolujte, jak si plníte své plány a cíle. Vyvozte si z toho poučení a upravte své postupy podle potřeby.
Pamatujte si, že správa času je individuální a vyžaduje praxi. Být trpělivý a postupně upravujte svůj přístup tak, abyste našli nejefektivnější metody, které vám vyhovují.
Doporučuji začít tím, že si vezmete prázdný papírový týdenní diář a navrhnete si svůj ideální týden no a pak to překlopte do praxe.
Přeji hodně štěstí při plánování svého času.