8. srpna 2023 jsem Vám zde psal, že jedna z mých klientek na internetu díky podvodu přišla o skoro 140.000,-. Dnes, téměř po dvou měsících, mám pro vás výsledek a opět s dovolením mé klientky to mohu dnes s vámi sdílet.
Jak bylo předpokládáno, ani banka, ani Policie ČR nedokázaly peníze zachránit nebo vypátrat. Prostě zmizely a bohužel pro pachatele to bylo velmi snadné.
Rovněž jsem ale psal, že klientka má sjednané pojištění proti kybernetickým útokům neboli internetovým rizikům. Dokonce v diskuzi pod prvním článkem bylo od někoho napsáno, že pojišťovna plnit nebude, protože klientka poskytla byť nevědomě přístup.
Skutečnost však je, že pojišťovna plnila a to konkrétně částkou 117.789 Kč, což tato částka představuje plnění ve výši 85% škody. A proč pojišťovna krátila plnění o 15%? Tak jak tušíte, protože ať nechtěla, dala přístup. A proto bylo plnění krácené.
Celý tento příběh nám ukazuje, že pojištění má smysl a rozhodně to není jen o placení pojistného a následném zklamání, když budete žádat o plnění. Pojišťovny skutečně plní své závazky, a je rozumné investovat pár korun. Základní krytí na tyto rizika, vás vyjde přibližně na 75 Kč měsíčně.
Tudíž poučný příběh ze života mé klientky, který může varovat mnoho z nás a dát i poučení a zkušenost, kterou si třeba nebudeme muset prožít.
Pokud máte jakékoli dotazy nebo se zajímáte o tuto problematiku nebo o jiná témata, neváhejte nás kontaktovat.